14 September 2011

paSti meSti berHati2....



Salam syawal suma....heheh...bkn syawal fitri tunangan ya syafinaz ismail tu....bkn gak faizal ismail hot efff mmm tu...erm... arini terasa aku nk menaip kt blog aku ni....walaupn aku xtau hamba Allah mn yg dok bc....tp aku arini btggjwb sbg perempuan/ wanita/ kaum hawa.....nak kgsi sesuatu yg harus d jadi kn igtan kt dlm kepale...bkn kelapa ya...tgk betoi2...

Dlm suma org dok sbuk wt hal msg2....tmasuk aku...dok sbuk nk dpt keja secepat mgkin...gatai nk menikah xdak dh....huahuaha...mksd aku keja tetap ataupn keja yg bgaji lumayan...jd aku nk spesifik kn sikit apa yg aku nak suma org...msyrkt kita...pasti kena hati2....dalam apa jua bnd...MESTI... knp aku ckp cani....sbb ada pgajarn yg mbuka mata kita...

Aku tau,ramai yg nk sgt dpt keja....kalo kata dpt interview....kira dh lompat sampai bintg...kalo xsampe...kira lompat bintg pn jd la kn ( ayat mira....klas ko mira !)....bnd ni seyes...walaupn nmpk aku cam xbapa betoi stereng skit... pliz la...bg aku, 100% nya....nk p interview...pliz...bawak la peneman...jgn sorg2...kalo teman pn,bwk yg bole percaya... aku ckp pasai...da bnd yg kita mgkin xjgka akn berlaku...

yela...aku nk ty,bapa byk sgt kt dunia ni....yg salu pk bnd negatif akn jadi kt dri kn...bnd2 xsyiok,xbest...spoil...kt dlm drama tu akn jd kt kita,aku mls nk sebut...tp aku xtau golongan pa yg dok bc blog aku ni,jd aku nk kn sebut...cth : cabul/rogol/bunuh/rompak/samun... korg sgka x bnd tu akn jd??? xkn....sbb kbykn dlm msyrkt kita lbh pk org suma baik2...ataupn xpk pa2 kn...

tip2 yg aku nk gtau korg -
1. Pastikan ada PENEMAN ke interview
2. Pastikan penemuduga dan anda TIDAK BERDUA
    @ kalau perlu berdua berada dalam KEDUDUKAN YG JAUH
3. Pastikan masa yg diambil untk inter view TIDAK TERLALU LAMA -xlebih dr setengah jam (tolak ms menunggu)
4. Pastikan bertanya mengenai pekerja terdahulu - KNP BERHENTI? BERAPA LM BEKERJA? BERAPA ORG PEKERJA?
5. Sebelum bekerja, AMBIL TAHU serba sedikit mengenai syarikat/kedai tersebut

ha...aku xtau la elok ka x aku bg tips ni....tp aku cb bgtau mn aku tau....tp bkn ni ja...byk g bnd kita bt...pliz....beringat....berhati2....kbykn lelaki....mmg perangai begitu, cuma....berani nan x ja,kalo xberani....tgk ja....kalo berani....bt sesuatu kn....heharap, suma org dijauhkn bnd xelok camtu...amin....

aku dh nantok dh...sok da keja sikit....byk sgt program esok...moga kami dmurahkn rezeki.d permudahkn segala urusan....d lncarkn apa yg diharapkn n di berikn laluan dariNya....amin...salam....semua....


p/s : Jagala bangsa kita seperti mn nyawa kita....kerana pengorbanan dulu xda tandingnya dgn keamanan kenikmatan yg di rasai sesama kita.....selamatkn bumi Malaysia sentiasa....amin ya rabbal alamin....

1 comment:

aznoor hidayah yusof said...

br ja aku ckp pasai ni...smlm da ja org interview kn rogol...masyallah....pala nk jd ni....herm....tlg la beringat kaum hawa.....pliz sesgt....

u r the.....jeng..jeng..jeng