12 August 2011

pilih memilih terpilih berpilih2 sembilih aha!!!

jeng2...jeng....aku akhirnya bertemu kembali skali lg kita di rancgan........bang...bang boom....aduhai...sebeno benonya...aku ni...dh bkn lagi stress dah...dh lebey dr stress dh...bkn xdpt keja...dpt keja yg melampau2 sampe x terpikio g ha....msk ni....dh 2x kali aku dpt twran keja kt mrsm..eyh slp..pggl interview...1 kt kpla bts....1g kt baling...tp....kt kpla bts tu...bkn rezeki aku lakot....aku xlayak ajaq subjek tu....yg lagi pedih dan memilukan...huaaaa...bahasa melayu kot...mayb..aku ni terlebey pndai bahasa omputeh....ala yg mat2 sallleh dok ckp yu...i i...u...u...i love u...hehe...jd...d sbbkn aku ni tlebey pndai bhs yg bkn bahasa ku...jd aku dpt kol dr mrsm baling....ngajo omputeh...ha...hambek ko...pndai sgt....jd...aku pn dgn bgga ckp,aku xsggp nk ajo...aku tkt bebudak mrsm tu lg pndai dr bebudak u cam aku...hihi...jd...xkesampaian lg lah...impian aku nk jd cikgu...doakan la aku ea...


em...ari yg sm gak aku dpt kol dr habib jewel...utk medical checkup...tp mgkin bkn rezeki aku g....mak aku xkasi keja kat ctu...sbb aku cuma nk keja kejap ja....jd xmo mbazir duit....bt checkup,beli bj,kst....suma...mak aku suro aku wt kueh ghaye je...ahah...aku suke....yehaaaa.....nak tau pa jd popular aku pnh ckp dlu tu....sehari ja aku jd trainee kat ctu....xble blah la...cam keja kilang....non-stop aku keja...pergh....xsggup...kalo keja kilangg xpa la gak...gaji masyuk....

trok kn aku....tp xpa,bak kata azwandi..hakikat hdp...bkn kita nak memilih sbb kita blagak,xnak susah suma...tp utk sesuatu yg berbaloi dgn pa yg kita bt...terpaksa la pilih yg kita bt tu...xsembiliih dri kita...ni....terutamanya...poket parents kita....

especially...gaya idup kita...kalo dah tnm anggur xberbuah2....mmgla parents kita yg kn bg mkn,kalo dh tau camtu gayenye..jgn la kita dok umah goyang kaki tggu mkn,tdo suma...sebaik2nya,bgun la awal....lg elok pas sahur,tggu subuh,pas subuh....kemas2 rumah...bt la pa ptt,bsh pggn,bsh bj,bsh la pa yg bole...kalo bole mop...mop....ha...bkn bt pa pn,smtra nk tggu pkok anggur bebuah kn....kalo dh mak bapak kaye lg raye...da bibik....korg tlg la bibik korg...xsalah pn...smbil2 praktis t...nk jg umah sendri cana kn...xkn nk mbek bibik gak kot...xrock la beb,sendri bt lg laki syg ooo....hehe....k kalo dh xde keje sgt....kalo yg da laman umah tu...umah korg da cangkoi x..ha...menyangkui...dah lepak ja kt umah xkuar peloh ni kn...gn la pluang menyangkui tu...kalo tkt sgt jari jemari tu keraih...pkai glove...xda byk alasannya....potong2 bentuk2 pkok2 bunga kt umah tu...cuci lgkang....uish kalo nk ckp..mmg byk la beb...ni ha....dkt nk raya ni,lg la byk....ha...buat kueh...kalo yg xreti,time ni la nk blajo,sm la aku pn....ckp ja pndai....xdanya pndai pn....n for the last....aku hrp,kengkwn..shbt taulan ku....berpada2 kalo nk bergaya2....bkn xbole...bole,tp biarla jgn sampe menyushkn mak abah kita....dhla goyang kaki kt umah....kalo kuar,sakan membeli....blah xmau kn....yg mak abah...kain baju,beg tudung 5 6 taun lpas punya dok pkai2 lg,kalo kata brgn kcantikan...mmg lg xla,yg kita,...termasuk aku la...mboi,bedak...lipstick...blusher,eyeshadow...mascara,lipliner,uish....byk nk tuleh...tu xmsk pjgaan bdn g,vtmin rmbt,scrub la....byk g la...bole...bkn xbole...tp kalo mak abah...letih je nengok kite beli...xyala...korg jg pemakanan pn kulit,bdn suma cantik,xya nk memilih...mkn tu....aku ckp sambil berigat dan berpesan....utk dri aku n suma...wlaupan nmpk poyo...tp aku nk gak ckp,sbb aku org sush...aku gak byk org knl yg lupa pa yg mak abah dia pkai mkn mnum suma...yg igt,pa yg dri dia xcukup,dh abeh...kn topup...kn tmbah..kn beli... kalo yg beli guna duit sendri,alhamdulillah...xsush mak abah...tp beringat utk mnyimpan skit ms hdpn,n kalo xberat...hdiahkan yg baru utk mak abah..xsalahkan titik peloh kita berkongsi dgn org tersayang...

byk bnd gak aku nk ckp...tp d sbbkn kn menaip...maleh ar....em...cm nak ckp,em suma aku tuleh tp,sama ja laki pempuan pn....tp biasa penulisan camni...mest la utk oreng2 dewasa kn....lpas sekolah ka...ipt ka....kursus ka....jd....pk la sendri,da otak...cuma kt ats aku tuleh pnjg skit sbb aku suka merapu meraban kalo bercakap...

p/s : aku rindu didiq / aimi/ syda / bella / kak fatin / mai ....yg sewaktu dgn nya....

      rindu hincik azwandi kt espi sane...


       doakan anak buah aku - nash sihat (lokasi aku : manjung. perak )


2 comments:

Rex Hanif said...

moga semua okay2 aje

aznoor hidayah yusof said...

tenkiu ea rex....dah ok dah...abah cana?

u r the.....jeng..jeng..jeng