07 November 2011

tree of LOve...

wah....lama nya tggai blog ni...tp still cam blurrrr xtau nk cita pasal pa....tp aku da 1 bnd nak konci2...sama...ada 1 kata2 yang aku dpt dr cita hindustan baru3 ni...heheh...aku lyn ja...sbb cita dia menrik,aku rs ramai kot yg tgk cita tu,,,hero dia Amir khan....sonok cita tu...tp yg aku nk cita kt cni pasal satu ayat ni....dia ckp....

1 kepulauan yang dihuni oleh org2 asli....so bilanye diorg ni nak bercucuk tanam jadi diorg perlukan satu kwsn la nak menanam kn....dah tentu2 la...kalo kita kt tmpt diorg,kita nak kn tebang pokok tebas semak samun bagaikan....tp ni x...korg ta dpa bt pa....depa juz p maki hamun ja pokok2 tu...lama2 pokok2 tu pn mati....



kt cni aku bkn nk ckp pasal pa,cuma bl aku fikir2 balik...mmg sgt logik kalo kita nak guna pakai taktik diorg tu...utk kita bt org benci kita or...tgglkan kita....haaa...jgn nk slh lagi silap,bkn aku galakkkan korg g maki hamun org xtentu pasal...aku cuma nak cita sebaliknya...

cubala bygkn...hati dgn perasaan manusia ni,bila disemai dgn kebencian...kasih syg yg sedia adanya tulen bersih lg bermutu ni....di semai....di belai dgn kata2 kesat...xd sygi....x dberi perhatian....lm2 pudar  n hlg la rs tersebut...iyo dok....sm la pkok pn...cer korg tnm...pastu xya nk jg...ko bia je...xde bje...xda air....ko tgk la...xya smggu...2 3 ari...layu reput camtu je....

skunk ni,bkn aku nk ckp pasal kapel biasa ni ja...aku nk gtau...dr sekecik2 bby,parents dgn ank2..psgn suami istri...tok nan tokwan pn....perasaan syg tu harus dpupuk...d beri...d tunjuk...knp aku ckp DITUNJUK....sbb...ada kaum2 adam...n ada gak dr kaum hawa katanya...."syg...tp i xreti nk tunjuk" , xbetul la camtu...nabi sendri mgalakkan kita tnjuk ksh syg kita tu...kn... sm la gak da yg salu ckp "i mmg cani u kn tima la i seadanya..." yes....mmg kn trima...tp seharusnya ada bdya mberi dan menerima dlm hbgn...mksdnya....kita kn trima psgn kita lbh dan krg pd drinya....tp kita juga hrus mberi sedikit pgnorbanan...bg mjaga hbgn tsebut....d mn seandainya ada sikap2 yg xbbrpa d sukai psgn....blaja la berubah...skrnya ia mdatangkn kbaikan pd hbgn...kan...

ceh...trasa cam kaunselor xbtauliah plak....heheheh....xdapa pn...aku borink...kalo da pa yg xbest...xbekenan aku ckp....ni juz pndpt dr aku yg xsbrpa ni...k...

No comments:

u r the.....jeng..jeng..jeng